Afgelopen week maakten we volop kennis met de klas en de hoeken in de klas.
Op dinsdag zat Jules met zijn boekentas aan in de kring. We bekeken samen wat hij allemaal meehad: een brooddoos, een fruitdoos, een waterfles en een reservebroekje. We legden alles op de juiste plaats. Jules had ook een aantal spulletjes mee die eigenlijk niet in de boekentas hoorden: een speelgoedauto en een pop. Juf vertelde aan Jules dat zijn speelgoed in het vervolg thuis moet blijven.
We speelden later in de week ook nog een spelletje waarbij we moesten raden wat er verstopt zat in de boekentas van Jules: de fruitdoos, de waterfles of de boterhammendoos. En we sorteerden de spulletjes van Jules op grootte bij grote Jules en kleine Jules.
Aan de knutseltafel maakten we ons eerste kunstwerkje met verf en penselen en we mochten een boekentas versieren met stickers. Eens de boekentas goed versierd was, hingen we de spulletjes in de juiste kleur op de juiste plaats in de boekentas.
In de hoeken konden we met de knijpers kurken in de fruit- en boterhamdozen steken en we konden ook spelen met het speelgoedschooltje.
Juf vertelde het verhaal 'Jules gaat naar school' en we leerden een versje:
Met mijn boeken TAS TAS TAS
Stap ik naar de KLAS KLAS KLAS
Boekentas open, boekentas toe
en nu loop ik heel snel naar mama en papa toe!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten